Yrityksen toimiston tai muun liiketilan on oltava aina tiptop-kunnossa, sillä siisteys on useimmiten ensimmäinen asia, johon niin asiakkaat kuin myös työntekijät kiinnittävät huomiota. Jos työtilojen siisteydestä lipsutaan, seuraukset näkyvät nopeasti työnlaadussa ja asiakastyytyväisyydessä.

Joissain pienemmissä yrityksissä saattaa toimii se, että työntekijät huolehtivat tilojen siisteydestä itse, mutta tämä käytäntö on äärimmäinen harvinaisuus. Useimmiten on järkevintä ulkoistaa toimitilojen siivous ammattilaisille.

Siisti toimisto on tärkeää yrityksen brändin kannalta

Miten löytää sopiva siivouspalvelu?

Sopivan siivousfirman löytäminen ei ole aina kovinkaan helppoa. Siksi valitsemiseen ja taustatyöhön kannattaa käyttää hieman aikaa. Ensimmäisenä kannattaa lähteä miettimään kyseisen tilan siivoustarpeita.

  • Kuinka suuresta tilasta on kysymys?
  • Missä käytössä tila on?
  • Onko jotain erityistarpeita siivouksen suhteen?

Tarjouksia pyytäessä täytyy olla tietoinen siitä, että minkälaista siivousta loppuviimein tarvitaan. Kuinka monta kertaa viikossa tilaa siivotaan? Mihin aikaan siivous olisi parasta suorittaa? Tarvitseeko lattiapinnat erityistä huolenpitoa ja vahausta? Onko tarvetta ikkunoiden – tai esimerkiksi näyteikkunoiden pesulle? On hyvä myös miettiä, että voisiko siivoukseen kuulua esimerkiksi roskien vieti, kierrätys tai tiskikoneen käyttö.

Kaikki asiat eivät tietenkään tule kerralla mieleen ja ammattilaiset mielellään auttavatkin siivoustarpeen kartoittamisessa.

Useimmat yritykset huomioivat ekologisuuden

Viime vuosien kasvava trendi on ollut ekologinen siivous. Suomalaiset yritykset kiinnittävät entistä enemmän huomiota siivouksen ympäristöpuoleen. Siivouspalveluita osataan vaatia ekologisia pesuaineita, siivousvälineitä ja usein siivouksen yhteyteen kuuluu myös jätteidenlajittelu. Yrittäjien tietämys näissä asioissa on siis selvästi kasvussa ja uskomme, että jatkossa ekologisuudesta tulee vielä selvempi kriteeri, kun valitaan siivouspalvelun tarjoajaa.